luni, 12 septembrie 2011

Litera A si prima zi de scoala

Azi, pe cand il insoteam pe Danut la gradinita (pentru el nu era prima zi, caci gradinitele particulare nu incep si nu se termina niciodata), am privit cu alti ochi multimea de copii si parinti care se indreptau spre un nou an scolar. Am citit emotia in ochii parintilor si bucuria pe fata celor mai multi dintre copii. M-am gandit ca, mai presus de toate, pentru cei mai multi parinti scoala inseamna sansa unui viitor mai bun pentru copilul lor. Cu totii stim ca educatia se presupune sa deschida mai multe oportunitati in viata adultilor.

Cand am ajuns acasa, am gasit pe pagina de facebook a organizatiei Hospice Casa Sperantei o campanie de strangere de fonduri pentru copiii cu boli limitative de viata, dar care isi doresc sa mearga la scoala. Brusc, perspectiva mea s-a schimbat. Copiii aflati in grija Hospice Casa Sperantei probabil ca nu vor ajunge adulti. Pentru ei, mersul la scoala nu inseamna o functie de conducere obtinuta inainte de 30 de ani. Nu inseamna ca vor avea prestigiu si respect ca adulti. Inseamna dreptul la o viata normala, atat cat dureaza ea. Inseamna ca, desi viata li se va scurta nedrept de repede, noi ca societate nu ii condamnam la moarte acum, refuzam sa ii consideram cauze pierdute. Ne zbatem atat de mult pentru copii saraci, copii ce apartin minoritatilor sau copii bolnavi cu sansa de vindecare, iar cand vine vorba despre cei a caror viata nu mai poate fi salvata, alegem calea cea mai usoara. Ne prefacem ca ei nu exista, pentru ca este cumplit sa ne imaginam fie si pentru o secunda ca in locul lor ar putea fi copiii nostri.

In general mi-am propus ca acesta sa fie un blog vesel. Azi insa va invit sa cititi scrisoarea care m-a rascolit pe mine si pentru o clipa sa nu ne prefacem ca acesti copii nu exista. In schimb, sa ne bucuram ca exista organizatii precum Hospice care au grija de ei, si daca ii putem ajuta cu o donatie, sa o facem. Poate ca acesti copii nu mai au mult de trait. Dar asta nu inseamna ca nu merita sa traiasca din plin!


PS: Numele copilului din poveste a fost schimbat in Danut, dar acest lucru este o coincidenta, neavand nicio legatura cu fiul meu.

PS2: Gasiti mai multe informatii despre activitatea Hospice Casa Sperantei pe site-ul organizatiei, www.hospice.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu